Grubo. Muzyk pisze na Facebooku, że Marek Niedźwiecki brał w latach 90-tych „20 tyś. zł za 3. miejsce na liście przebojów trójki”


Autor: Tomaldo Banjo

Zaczął się wielki lament ponieważ Trojka przeprosiła oficjalnie, że w głosowaniu listy przebojów Trójki wzięła udział piosenka spoza listy. Odbiło więc szambo…. Pojawiły się informacje jak to „biedny Niedźwiedzki” został zwolniony z Trojki , i kilku innych….Jak to Wojtek Man musiał odejść….. Oczywiście wszystkiemu jest winny Kaczor – no bo przecież Kaczor to chłopiec do bicia w Polsce. Pozwolicie moi drodzy, że się odniosę do tego – zupełnie APOLITYCZNIE ponieważ akurat rynek muzyczny znam od podszewki i wiem, że nie był nigdy powiązany bezpośrednio z polityką.

Niestety był bardziej skorumpowany niż myślicie

Rynek muzyczny siedzi w kieszeniach wielkich firm fonograficznych. Na rynku największym graczem jest SONY MUSIC POLSKA – będąca częścią wielkiej korporacji jaką jest SONY, która to jest maleńką częścią WARNER BROS. Mniejsi gracze niegdyś to POMATON, UNIVERSAL,Inne wyparłem z pamięci. Zanim więc przejdę do TRÓJKI to kilka słów o nich. Otóż w latach 90-tych i początku lat dwutysiącznych grałem na małych i średnich scenach w Polsce. Mieliśmy zespół, świetnych muzyków , dobry repertuar autorski, dobrą managerkę. Zespół to Antyquariat.

Nasza muzyka się sprzedawała, na koncertach same sukcesy, fani i wywiady w niekomercyjnych stacjach telewizyjnych i radiowych. Pojawialiśmy się systematycznie w mniejszych rozgłośniach radiowych i lądowaliśmy na listach przebojów, Jednak nie było możliwości dostania się do jakiejkolwiek rozgłośni ogólnopolskiej…

Dlaczego? Ponieważ otrzymaliśmy informację BEZPOŚREDNIĄ: TO KOSZTUJE!

Dlaczego kosztuje? To wyjaśniam. Firmy fonograficzne na początku miesiąca dostarczają dysk z muzyką i kolejnością w jakiej należy go odtwarzać. Możecie sprawdzić podczas pandemii – kolejność jest ta sama w cyklach dobowych , dwudomowych lub tygodniowych – zależy od rozgłośni – tak jest do dzisiaj; (jak wracałem z angielskiego w środy to jakbym miał dejavu).

Płacą za to sumy które sprawiają, że rozgłośnia radiowa nie upada – ponieważ z samych reklam radio nie wyżyje. Co z tego mają Firmy Fonograficzne? Firmy te wydają płyty na których zarabiają, robią promocje zespołom i solistom, z którymi maja podpisaną umowę o wydanie płyty. Płaca za studio, kolosalne pieniądze lądują w teledyski i ich publikację , następnie płacą rozgłośniom radiowym po to żebyśmy posłuchali jakiegoś utworu 1000 razy. Po 1000 odsłuchań nawet pierdnięcie do mikrofonu brzmi znajomo i człowiek ma z tym dźwiękiem wspomnienia.

Pamięć muzyczna sprawia bowiem, że jak słuchasz muzyki to pojawiają Ci się obrazy z okresu kiedy słuchałeś tego wcześniej. To się nazywa inteligencja muzyczna zapamiętywania. Co się dzieje dalej? Idziesz i kupujesz taką płytę…..Biznes się firmom zwraca i procentuje. Przeciętny słuchacz nie jest w stanie ocenić jakości artystycznej utworu….on go zna lub nie. Jak nie zna to z niczym mu się nie kojarzy – chce posłuchać czegoś co przywoła mu fajne wspomnienia. Dlatego na imprezach do DJów podchodzą ludzie i proszą o jakiś konkretny kawałek.

Ta maszyna muzyczna pracuje w Polsce odkąd pojawiły się firmy fonograficzne – czyli dla mnie od zawsze. I tak dla przykładu: Justyna Steczkowska kosztowała w pierwszym rzucie firmę POMATON 12 mln zł – i płyta : „Dziewczyna Szamana” oraz usadowienie jej w Eurowizji. Okazała się klapą. 17 miejsce w Eurowizji i płyty się nie sprzedawały. Zatem Pomaton zatrudnił Grzegorza Ciechowskiego (REPUBLIKA), który napisał pod nią i zaaranżował płytę „OKO za OKO” – wybecelowali kolejne 10 milionów i Steczkowska stała się gwiazdą. Sprzedały się i nowe płyty i z sentymentu ludzie kupili te, które nie zeszły wcześniej.

Pomaton Kasę odzyskał z wielka nawiązką z jej koncertów, płyt oraz praw autorskich które na jakiś okres były sprzedane lub całkowicie – nie znam szczegółów. Dzisiaj mało kto o tym wie, a autor tekstu utworu jest uwaga : NIEZNANY!!!” Wierzycie w to? Grzegorzowi Ciechowskiemu pozwolono w jej teledysku zagrać na flecie 😉 Ś.p. Ciechowski był świetnym kompozytorem i autorem muzyki oraz tekstów.

Reasumując Zespół, który ma przebój – zarabia. Zespół który próbuje się przebić – musi zabiegać o względy firm fonograficznych lub rozgłośni, żeby chciały wyemitować utwór… I TO NIE JEST TAK ŻE IDZIESZ DO RADIA I PAN MÓWI „OJ SUPER MUZA! PUŚCIMY JĄ…” On mówi tak: „Jest potencjał… jest… może nawet duży. Ale nie możemy tego puścić bo mamy umowy…” (Nieoficjalnie dowiadujesz się od niego, że umowy można obejść, ale musisz położyć kopertę).

Teraz wam powiem coś co was jeszcze bardziej wkurzy. Marek Niedzwiedzki – którego audycje także lubiłem – brał w latach 90-tych 20 tyś. zł za 3. miejsce na liście przebojów trójki.

O taką propozycję się otarł w latach 80-tych zespół JEEP, CYTRUS w latach 2000-nych Antyquariat. I to możemy udowodnić. Wszyscy muzycy w Polsce to wiedzą i do tej pory nikt z tym nie zrobił porządku. O nim mogę napisać bo wiem z PIERWSZEJ RĘKI. Nic nie jest w stanie mi zrobić nawet przed sądem bo mu wyciągnę kolegów z innych kapel, które zapłaciły lub jak my nie zapłaciły.

Takich redaktorów było FULL w Polsce. Gdzie się nie ruszyłeś. Za każdy festiwal trzeba było dać kasę jak nie byłeś pod skrzydłami firmy fonograficznej. Jak byłeś – interesy załatwiała firma fonograficzna. Podpisanie umowy z Firmą Fonograficzną, to albo – albo. Albo dawanie d….y komuś, albo granie za grosze przez 5 lat, albo firma stopowała ZESPÓŁ, czyli nie wydawali płyt a w ciągu 5 lat i nie mogli zagrać żadnego koncertu bez ich zgody.

Mógłbym podawać wiele przykładów. W Trójmieście był świetny zespół CREW. Zespół CREW podpisał niefortunnie umowę z SONY ( 50 stron małym drukiem) – byli uczciwi więc dzisiaj o nich nikt nie pamięta. Natomiast ich kompozycje gitarowe pojawiły się dziwnym trafem na płycie ONA – który o kilka dni wcześniej wydał płytę. Też w SMP… ciekawe prawda? Jakie powiązanie miał Grzegorz Skawiński z Prezesem SMP – nie mogę napisać ponieważ środowiska LGBT zarzuca mnie homofobią a ja nie jestem homofobem.

Festiwal w Opolu – kasa ( koperta – łapówka). Mrągowo – … Prezes Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Country – Korneliusz Pacuda – rządzi Mrągowem i swoimi audycjami. Jak był konkurs (Przepustka do Mrągowa) nominujący zwycięzcę do występu na dużej scenie – wystąpiliśmy z kolegami z trzech trójmiejskich zespołów shantowych – Trzy Majtki – Shantymentalni i Brygada Sindbada. Miasto Mrągowo było patronem. – wygraliśmy!

Rok później zmienił się organizator. Pojawił się Korneliusz Paskuda (jak ja go nazywam) i telewizja. Wygrał najgorszy zespół festiwalu – jedenasty, przyjęty nieregulaminowo uwaga – w dniu konkursu.

Korneliusz osobiście wychwalał zwycięzcę akcentując gitarzystę i jego „nowoczesne brzmienie” . Kornel śmieje się wszystkim w twarz po 40. latach zarządzania Polskim Stowarzyszeniem Muzyki Country i myśli że wszyscy mamy drewniane uszy jak on. Wyjaśniam – gitara młodzieńca była NIENASTROJONA! Chłopak przy pociąganiu strun przeciągał dźwięki za wysoko i zawisał na jakimś ćwierćtonie, a całość utopił w pogłosie jakby grał w katedrze.

Fałsze i jazgot potworny (aż mi było żal ich występu bo ludzie się rozchodzili) z muzyką COUNTRY nie mający nic wspólnego! Bardzo nowoczesne brzmienie – wręcz niespotykane… ha ha ha. Występ masakra… ale zespół dostał nominację do występu w Mrągowie na głównej scenie… Ludzie się rozeszli do domów a wieczorem nikt już o zwycięzcy nie pamiętał. Drążąc temat wśród znajomych muzyków błyskawicznie dowiedziałem się że gitarzystą był syn kochanicy Kornela… można? można…

I teraz poparzcie jak wygląda rynek muzyczny w Polsce… Nie PIS go kształtuje, nie PO, ani SLD… To skorumpowana klika poklepująca się po plecach od kilkudziesięciu lat. Dlatego mamy taki szajs w radiu. W POLSCE WSZYSTKO KUPIĄ!!! Tak się o nas mówi!

Jak wjeżdżasz do Niemiec to nagle pojawia się świetna muzyka w radiu… wracasz do Polski i po minięciu linii granicy, w Szczecinie wyłączasz radio bo nie da się tego słuchać… to mamy na wszystkich stacjach. Jakieś idiotyczne konkursy wyślij sms – wybierz jebany sejf… „powiedz kto jest naszym gościem”, czy ” zaśpiewaj najlepiej jak potrafisz piosenkę „szła dzieweczka do laseczka” a wygrasz chusteczkę do nosa. Gry hazardowe.

Wysyłasz sms głosując na listy przebojów a oni maja je zaplanowane na kwartał do przodu. Planują, dzielą się miedzy sobą bo chcą sprzedać swoje produkty. Żadne głosowanie sms-owe nie ma wpływu na listę – a w Trójce to już na 100% nie ma i nigdy nie miało.

Jak nikt nie zapłacił to Niedźwiecki puszczał zagraniczne evergreeny, które były wiarygodne. Jeśli więc z Trójki odchodzą „główne gwiazdy” decydujące o kolejności na polskich listach przebojów jak Niedźwiecki , Man i wielu innych, jeśli Trójka zaczyna przepraszać za to, że w głosowaniu wziął utwór spoza listy…..(TEGO W ŻYCIU NIE SŁYSZAŁEM, choć korupcja była i jest do dnia dzisiejszego jeszcze) to znaczy że KTOŚ IM SIĘ DOBRAŁ W KOŃCU DO DUPY! i przepraszam że użyłem dosadnego słowa ale DLACZEGO K>>>>A DOPIERO TERAZ ? Kiedy ja już na scenę nie wrócę…

moja młodość spędzona na graniu dla idei bez możliwości sprawiedliwego dostanie się na ogólnopolskie listy przebojów (bo na naszych trójmiejskich byliśmy!), a tym samym robienia kariery muzycznej, została zaprzepaszczona przez tych i innych drani. ….rzucam to pod nogi takim gnojom jak Niedźwiecki , Mann, Pieregorólka i innych ciulów, których nazwiska wyparłem z pamieci. 

Slawek Piec przypomnij kilka, bo Ty więcej pamiętasz. Wszystkim tym , którzy dobrnęli do końca mojej przydługiej wypowiedzi polecam film „NAKRĘCENI”, obnażający korupcje w showbisnesie polskim na przykładzie jednego festiwalu – OPOLE… Niestety, nie słuchacie tego co jest dobre w Polsce, tylko tego co chcą sprzedać firmy fonograficzne. Jak to działa już wiecie. Dlatego SPOTIFY wypiera dzisiaj radio w Polsce! Słuchasz to czego chcesz. SPOTIFY może sprawi że duże rozgłośnie radiowe będą musiały zacząć się liczyć z gustem słuchaczy.


Niestety, po kilku godzinach wpisy źródłowe zostały skasowane. Przetrwały tylko u nas oraz w Polskim Radiu 24 i TVP Info

Sam Autor również skasował swoje wpisy



Na koniec prezentujemy zachowane screeny

https://twitter.com/katarzyna_ts/status/1262085846179643393/photo/1

Zaczął się wielki lament ponieważ Trojka przeprosiła oficjalnie, że w głosowaniu listy przebojów Trójki wzięła udział…

Publiée par Tomaldo Banjo sur Dimanche 17 mai 2020

2 komentarze do wpisu „Na FB już pokasowane – u nas cały czas dostępne – o łapówkach Niedźwieckiego”

Dodaj komentarz